Ustaw jako strone startowa  Dodaj do ulubionych  Drukuj
okladka

Opis Gry

Po walce o przetrwanie w kolonii górniczej (Gothic I), po walce z orkami na terenie calej wyspy Khorinis (Gothic II), po odkryciu, ze Khorinis kryje znacznie wiecej, znacznie starszych od orków niebezpieczenstw (Gothic II: Noc Kruka), przyszla kolej na trzecia czesc Gothika, która oddaje nam do dyspozycji kawal stalego ladu. Swiat przedstawiony w Gothiku III sklada sie z trzech wielkich krain: pustynnego Varrantu, skutego lodem Nordmaru oraz utrzymanej w europejskim, sredniowiecznym klimacie Myrthany. Jest to obszar mniej wiecej czterokrotnie wiekszy od oferowanego nawet przez Noc Kruka.

Walka z orkami, która rozpoczela sie na dobre w drugiej czesci gry, dobiegla konca – ludzie przegrali ja z kretesem. Wszystkie miasta Myrthany znalazly sie pod kontrola orkowych oddzialów, ludzie zostali zniewoleni albo przystali na haniebna prace dla okupanta, natomiast król Rhobar z wierna mu garstka paladynów schronil sie w stolicy – Vengardzie – pod oslona bariery magicznej. Takiej samej, jaka stanowila wiezienie gracza w pierwszej czesci. Gracz – wraz z towarzyszacymi mu od zawsze w przygodach towarzyszami: Lee, Lesterem, Gornem, Miltenem i Diego – przybija do brzegu Myrthany, by z miejsca wdac sie w walke z orkami. Jego dalsze poczynania jednak nie sa juz w zaden sposób ograniczone. Moze walczyc o wyzwolenie Myrthany u boku kryjacych sie po lasach rojalistów, moze przystac do orków i pracujac dla nich umacniac ich zwyciestwo, moze równiez sprzymierzyc sie z zyjacymi na pustyni assassynami.

Podobnie jak w poprzednich odslonach gry, gracz nie moze samodzielnie wykreowac postaci, lecz jej rozwój zostal znaczaco rozbudowany. Znacznie ulatwiona zostala, wzgledem poprzedniczki, walka mieczem, tracac jednoczesnie gros oferowanych wczesniej mozliwosci. Z drugiej strony gracz może się obecnie nauczyc walki dwoma mieczami. Poza cwiczeniem sie w walce wrecz gracz moze rozwijac swoja postac w kierunku lucznictwa lub magii.

Ta ostatnia prezentuje sie w Gothiku 3 cokolwiek inaczej. Magia runiczna, która dotychczas gracz sie poslugiwal, zostala unicestwiona przez nekromante Xardasa i obecnie zaklecia opieraja sie na wiedzy pradawnych, która gracz jest w stanie sobie stopniowo przyswajac – choc sprowadza sie to do korzystania ze standardowego zestawu czarów, od kuli ognistej poczynajac, na ognistym deszczu konczac.

Najwiekszym jednak atutem trzeciej czesci Gothika jawi się jednak wyrafinowana konstrukcja swiata, 20 miast i osiedli ludzkich, z których najwieksze przywodza na mysl stolice Khorinis. Bardzo urozmaicony wizualnie swiat idzie w parze z bogactwem flory i fauny, z rytmem dobowym, któremu wszystko co zyje, podporzadkowuje sie. Na gracza czeka 600 misji do wykonania oraz wiele nie zawsze oczywistych wyborów, których swoboda poczynania bynajmniej nie ulatwia. wyuczyc sie on moze umiejetnosci kowalskich, alchemicznych i kulinarnych. Najwiekszym minusem zas jest bardzo zly poziom techniczny gry, który zaowocowal seria latek publikowanych zaraz po premierze gry.

Informacje ogólne


Gothic 3
producent: Piranha Bytes
wydawca: JoWooD
dystrybutor PL: CD Projekt
kategoria: cRPG / TPP

Data Premiery:
Swiat: 13 października 2006
Polska: 03 listopada 2006

tryb gry: single player
wymagania wiekowe: 16+

nosnik: 1 DVD | cena: 129,90 PLN
Rozsadne wymagania sprzetowe:
Pentium 4 3 GHz, 1.5 GB RAM, karta graficzna 256 MB (GeForce 6800 lub lepsza), 4.6 GB HDD, Windows 2000/XP

Galeria

Fajne fotki nie? :D

Od poczatku